BUYUK DUSUN KUCUK BASLA








Ampul keşfetmek için Edison 10.000 defa başarısız oldu.
Mozart ünlü eserlerinden birini yaratmadan önce 10 yıl boyunca müzik yazdı. 
Öğretmenleri Einstein'ın vasat olduğunu düşünüyordu.

Başarmanın şanslı olmakla hiç bir ilgisi yoktur.
Fedakarlık.
Odaklanmak.
Bilgilenmek.
Disiplinli olmak ve hedeflerine bağlı olmanın doğal sonucudur.
Abartmanız gereken şey emeğin sınırlarını zorlamaktır.

Bir işe başlamadan önce büyük düşün, küçük başla.
Yapman gerekeni yap.
Başkalarının beklentileri doğrultusunda yaşama.
Hata yaptım diye kendine kızma..
En iyi öğretmenin son yaptığın hatandır, unutma.
Cesaretin anlamı endişelenmemek değil.
Korka, korka devam etmekte kararlı olmaktır yürüdüğün yolda.

Dikkatini dağıtanları suçlama.
Enerjini üzülmek, ya da üzmek için harcama.
Kendi niyetini ve zihniyetini sorgula.
Dikkatin dağılmaz dağılmaya müsait olmazsa.
Sakin ol, hemen parlama.
Sonra şunu hatırla.
Sorun ne sende ne de zamanda.
İnsan stresli ve gergin olabilir direndiğinde zorluklara.
Herkes engellerle karşılaşabilir bir işe gönül koyduğunda.
Senden öncekilerde karşı karşıya kaldı, aynı sorunlarla.
Onlar, nasıl başardıysa, sende başaracaksın sonunda.
Vazgeçmek doğru değil yolun tam ortasında.
Hatalar yaparak varacaksın yolun sonuna.
Öğrendiklerini geliştir ve ne yapman gerektiğini düşün. 
Çok daha  keyifli bir yolculuk bekliyor seni yolun sonunda..

Başkalarını değil, kendini sorgula.
Ne düşündüğün kadar iyisin, kendini iyi hissettiğinde.
Nede abarttığın kadar kötüsün, bir hata yaptığında.
Sadece bir yolcusun bu dünyada.

Bazıları yanlışları görür.
Bazıları çözüm üretir.
Çok az kişi bir şeyler yapar.
Herkes çok mutluydu.
Bir sen ağlamıştın dünya'ya ilk geldiğinde.
Dünya'ya gelmenin asıl nedenini çözdüğünde.
Kendini değil yaptığın işi önemse.
Aldığın zehirleri enerjiye dönüştürdüğünde.
Hayret etmezsin, halen nasıl ayakta kaldığına.

Ben ne yapacağımı biliyorum.
Geçmişe takılmamalıyım.
Geleceğe odaklanmalıyım.
Anı değerlendirmeliyim.
Bana yapabileceğim şeyleri değiştirme cesareti, değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etme yeteneği 
ve farkı farkedebilme bilgeliği ve bilinci ver yarabbim...

Hayallerime bağlıyım,
Geleceğim için tutkuluyum .
Geçmişi umursamıyorum.
Şikayet etmiyorum.
Suçlamıyorum.
Geleceğin daha iyi olması için çabalıyorum.
Verilen emeklerin boşuna olmadığına inanıyorum.
Vazgeçmiyorum.

Sizde başkalarından onay beklemeyin.
Hayatınızın iplerini elinize alın.
Çok şey biliyorsanız, Öncelikle kendiniz için bir şeyler yapın.
Başkalarının ne yapması gerektiğini söyliyerek asıl kendinizin problem olduğunun farkına varın.
Dünya da çok az insan bunun bilincinde yaşıyor.
Kendiniz olun.
Uyanın ve ayağa kalkın.
Sizde bu azınlığa katılın.
Mutlu olun.
Mutlu kalın.
Hoşçakalın.


Yorumlar